Sunday, May 22, 2011

sailormoon berbahasa skema lagi puitis?

pagi tadi tanpa disengajani aku telah tertengok satu citer kartun..
yang dah agak berkurun jugakla aku tak tengok.. hehehe.. nama citer tu sailormoon..
lepas lebey kurang 15 minit aku tengok citer tu..
baru aku perasan yang sailormoon n the geng tu bercakap menggunakan bahasa serta ayat yang tersangat la skema dari segi bunyi dan susunan ayatnyer..
hahaaa.. sumpah lucu giler!!! 
yang tak boley blaa nye lagi bile si tuxedo bertopeng datang.. hahahaaa...
adek aku yang form 4 pulak boley tanye soalan lucu dengan tetibenyer.. 
soalannyer berbunyi begini: apasal bahasa si tuxedo bertopeng tu puitis sangat errkk?? 
mula-mula aku terdiam gak la bile dengar soalan adek aku tu..
tapi bila tengok dan dengar serta mendalami balik setiap ayat-ayat yang dia cakap tuu..
perrhhh.. memang sumpah lagi konfem yang si tuxedo bertopeng punye gaya bahasa tersangatla puitis.. 
da la puitis jiwang pulak tu.. aku pon tak paham ape yang dia nak cakap sebenarnyaaa.. hahahaaaa.. ^_^!!

so.. sebgai kesimpulan dapatla aku katakan disini yang bahawasanya citer sailormoon tu amat memartabatkan penggunaan Bahasa Melayu selain daripada memperjuangkan keamanan penduduk Jepun dengan bantuan kristal bulan.. hahahaaa..
kirenye ok la untuk tontonan umum budak-budak sekolah sebab bahasa yang digunakan lebey kurang sebijik bahasa yang digunakan dalam buku teks Bahasa Melayu edisi sekolah rendah.. huhuhu.. ^_^!!

jadi esok aku nak tengok citer Dragon Ball pulak yang akan ditayangkan pada masa dan channel yang sama.. hehee.. minta-minta la bahasa citer tu pon tak seskema citer sailormoon ni... =_=!!



ni la dia sailormoon n the geng yang skema tu.. 



 ni pulak si tuxedo bertopeng yang puitis lagi jiwang.. hehehee



p/s: napa la mase kecik-kecik dulu aku tak pernah perasan pon yang citer sailormoon tu guna bahasa yang skema errkk?? hahahaaa...

No comments: