Sunday, August 8, 2010

ramadhan tiba lagi..

yeaayyy.. tinggal lagi beberapa hari saja lagi Ramadhan akan menjelma... 
dan itu juga menandakan sudah tidak berapa lama lagi aku akan meninggalkan bumi 
kaci yang tercinta ini untuk pulang 
berhari raya di rumah... 
super yeayyy yeayyyy.. hahahaa.. 

dengan tibanya Ramadhan kali ini.. maka akan genapla 5 tahun aku berpuasa bersendirian diperantauan.. hehee.. perantauan la sangat padahal satu negara aje.. huhuhuhu.. tetiba teringat pula mase time mula-mula berpuasa tanpa family disisi.. waktu itu aku form 4 dan bersekolah di MRSM Kuala Kubu Bharu.. hahaha.. pengalaman berpuasa yang sangat tidak dapat dilupakan kerana dah la baru first time duduk berjauhan dengan family lepastu first time pula berbuka puasa tanpa family disisi.. hahaha.. teringat semasa azan maghrib berkumandang yang menandakan telah masukknya waktu berbuka puasa.. hehehe.. time tu seorang demi seorang ahli homeroom ku makan sambil menitiskan air mata.. hahaha.. sangat comel suasana pada masa itu sebab semua makan dengan penuh khusyuk dan tawadduk.. padahal cover malu depan ahli homeroom yang laen.. hahaha..

so puasa kali ini no more tears akan dititiskan.. hehehe.. tapi dengan syarat jangan menelefon rumah sebelum waktu berbuka.. hal ini kerana sekiranya aku menelefon rumah sebelum waktu berbuka.. mama akan menglistkan segala menu jaudah berbuka yang disediakan di rumah sedangkan aku di sini berbuka dengan makanan yang hari-hari sama menunyer.. hukhukhuk... sangat sedey perasaan itu... (T__T)!!

p/s: semoga Ramadhan kali ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh aku dengan melakukan pelbagai aktiviti yang berfaedah...

No comments: