Wednesday, November 17, 2010

suatu pagi di hari raya...

suatu pagi di hari raya yang mendamaikan...
pada jam 4.15 pagi..
tatkala semua penghuni rumah sedang lena dibuai mimpi indah..
kelihatan seorang budak sedang tekun duduk berseorangan di suatu sudut.. 
di dalam sebuah bilik yang agak sunyi..
sambil tangannye sibuk menulis sesuatu di atas kertas A4..
bibirnya pula kelihatan bergerak-gerak mengikut alunan..
bait-bait lagu heaven's song yang mententeramkan jiwa..
kelihatan sekejap budak tersebut mengambil sebuah buku..
lalu diselak-selaknya seketika..
kemudian dia mengambil sebuah buku lagi..
diselak-selaknya jua buku itu seketika...
tiba-tiba satu keluhan dilepaskannya dengan begitu kuat...
"Huhhh....apela yang akta nie nak cakap sebenarnya??? tak paham aku!!!"
kemudian dia menyambung semula penulisannya...
2 minit terus berlalu...
5 minit pun terus berlalu...
pada minit yang ke 7....
tiba-tiba terdengar satu jeritan....
"Arghhhh... pe nie.. dah setengah page aku salin.. rupe-rupenyer aku salah salin......... TENSIONNNYER!!"
"Aaaahhh... lantak arr ko nota.. aku nak divorce ko dalam 1 ke 2 jam nie.. tension aku tengok ko.. aku nak gi release tension maen facebook jap!! hahahaha"
sambil berjalan menuju ke ruang tamu kedengaran budak tersebut membebel-bebel dengan jayanya...
"Ape kes aku nie.. pagi-pagi raya sepatutnyer orang sibuk maen masak-masak... aku pulak sibuk maen selak-selak buku.. siap maen tulis-tulis lagi"
tetibe dia bermonolog sorang-sorang pula..
"Aku rase la kan cara yang paling effective lagi effisen untuk belaja subjek Family Law nie kan.. kite kene kahwin dulu la.. baru senang sikit nak faham sebab leh praktis.. mula-mula kawin, pastu bagi nafkah, pastu gado-gado ngan partner, pastu cerai, pastu rebut harta, pastu rebut anak, pastu isteri mintak hak dia... hahaha... konfem A++ la paper Family Law nie kalo dah praktiskan kesemua tu... lalalala..."
dengan tanpa sebarang perasaan bersalah papepun..
budak tu terus maen facebook dengan jayanyer...



~ cerita tamat ~
-sekian-



gamba hari raya aidilfitri yang lalu..



p/s: budak yang kesian tu adelah aku!!! 

2 comments:

azamhazril said...

hahaha..bodoh..
pstu online tanyer kawan..tort byk x?
hahaha

atiqah idris said...

hahaaa... ko nak aku wat sambungan ker??
ye arr ko psyco aku ngn bgtau yg ko tgh bace tort tu nape?? hahaa