Friday, February 24, 2012

part 6: first week

Alhamdulillah..
akhirnya selesai juga selasai urusan add drop 
untuk sesi sem 6 nie..

ehhhmm.. sem nie tak banyak subjek yang diambil..
hanya 6 subjek sahaja..

tapi..
walaupun subjek sikit itu tidak bermakna ianya tidak memenatkan..
ye laa.. mana tak nyer penat..
 kelas 3 hari dalam seminggu mula pukul 8 pagi..
hahaha..
setelah setahun tak berkelas seawal itu..
akhirnya aku terpaksa juga menghadapinya sekali lagi..

ehhmm...
mungkin itu balasan aku selalu gelakkan orang yang 
ade kelas pukul 8 pagi ketika dulu kala..

=_=!


untuk sekian kalinya dalam hidupku di bumi uum nie..
inilah first timenya..
hari selasa adalah bukan hari aku untuk merehatkan diri..
seperti hari-hari selasa yang terdahulu kala..

ini kerana.. 
buat julung-julung kalinya aku ade kelas 
selama 6 jam di hari tersebut..
3 jam di waktu pagi..
dan 
3 jam lagi di waktu malam..

walaupun ramai kawan-kawan aku mensimpati setelah
mengetahui jadual pembelajaran aku pada hari tersebut..
namun..
aku tetap bersyukur..
kerana aku yakin..

"setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.."
dan
"Allah sentiasa menjanjikan yang terbaik buat hamba-hambaNya.."

^_^





" Ya Allah.. 
Kau permudahkanlah segala urusanku dalam menuntut ilmu..
Kau terangkanlah hati ku dalam menuntut ilmu..
Kau tenangkanlah hati ku dalam menuntut ilmu..
Kau permudahkanlah aku untuk memahami apa akan 
apa yang di ajar..
Kau berikanlah aku kefokusan yang tinggi ketika di dalam kelas..
Kau kuatkanlah daya ingatanku..
Kau tabahkanlah aku dalam menuntut ilmu.."

Amin..




p/s: sabar dan tabahlah wahai hati.. yakinlah dengan janji Allah.. Allah sentiasa memberikan yang terbaek untuk hamba-hamba Nya.. dan ingatlah.. sabar itu cantik.. ^_^

No comments: