Sunday, October 17, 2010

perkara sem 2 yang tak berlaku pada sem 3..

macam tak percaya jerr.. 
pejam celik pejam celik aku dah nak 
hampir menghabiskan sem 3 daa.. 
so maksudnyer aku hanya 
tinggal 5 sem lagi untuk bergraduasi.. yeaaayyyy... 
tapi yang lawaknyer baki sem aku 
tersama la pulak dengan baki sem junior sem 1 
yang baru masuk tahun nie... hahaha...
 alamatnyer bergraduasi bersama-sama la kita yerrr.. 

so kali ini aku nak berkongsi sedikit sebanyak
 perkara-perkara yang sering aku dan rakan-rakan 
aku lakukan semasa di sem 2 dan
 tidak pula berlaku semasa di sem 3.. hahahaa...
jadi  kepada -----> erah, aina n yati.. 
mari kita imbas kembali memori tercipta kita semasa di sem 2.. 
(^_^)!! i always miss that moments!!

perkara sem 2 yang tak mungkin berlaku pada sem 3..

1) kite orang selalu kuar pergi beli air kat mesin air 'pak cik Fizzy' yang berlokasi di tepi blok D pada area-area jam 1 dan 2 pagi.. hahaa... pastu sampai je kat sana kite orang akan meng'argue' sesama sendiri untuk memilih air perisa ape yang layak untuk menjadi penghias tekak kami.. hahaha.. padahal air yang dibelinyer adalah air yang sama perisanya setiap kali kami pergi membeli air kat mesin tersebut.. dan tyme tu sape yang habiskan air favourite kiteorang ---> soya, ice lemon tea dan  cincau mesti kene kutuk kaw-kaw ngan kite orang... gaya nyer macam la pak cik tu jual air tok kami beli sahaja.. orang laen tak boley beli dye orang boley tengok jerr.. hahaha


2) kite orang selalu menggunakan kehebatan mesin air pak cik fizzy tu untuk kepentingan sendiri... ye laa.. mesin air pak cik fizzy mempunyai daya kehebatan untuk menukar kan duit seposen-seposen kepada duit 50 sen sebijik yang boleh digunakan untuk membasuh baju... so ape lagi.. setiap kali membeli air di mesin tersebut kami akan memasukkan duit syiling melebihi harga air setin air tersebut.. kiranya macam ni la.. air setin berharga RM 1.50.. so kami masaukkan duit seposen-seposen kat dalam mesin tu sehingga berjumlah RM4.50.. so mesti korang boley bayangkan keseronokkan kami bermain tukar-tukar duit kat situ.. hehehe.. tapi malangnyer mase sem 3 nie mesin air pak cik fizzy tu telah sampai ke penghujung hayatnyer.. ishhhkk ishkkk.. sedey-sedey.. aku dah tak ada tempat nak tukar duit untuk basuh baju lagi.. (T_T)!!


3) dulu mase sem 2 dalam area-area pukul 6 ptg mesti ade suara orang jerit 'NASI LEMAK... NASI LEMAK!!' kat blok hari-hari.. so setiap kali jeritan tu kedengaran.. kami pun akan besrsama-sama menyumbangkan lagi jeritan 'NASI LEMAK' itu.. . hahhaaa.. yang best nyer lepas kami jerit maen-maen macam tu mesti ade orang bukak pintu bilik nak beli nasi lemak.. hahahaa.. padahal orang yang jual nasi lemak tu belum lagi sampai lagi kat level kami.. tyme tu seronok giler tengok muka orang yang kebengangan kat kami akibat jeritan 'NASI LEMAK' yang palsu itu.. hahaha..


4) pastu pula setiap kali hujung minggu pula mesti ade mak cik yang jual kerepek 1 RM2.. tapi kalau beli 3 RM5.. hahhaaa... dulu setiap kali mak cik tu ketuk pintu bilik aku untuk menjual kerepeknyer.. aku ngan roomate aku mesti akan membuat pandangan yang memancarkan aura kemalasan untuk buka pintu bilik antara satu sama laen.. tapi bila sekali bukak pintu.. hahhh amek ko.. borong kerepek macam tak ingat dunia.. konon-kononyer nak buat stok makanan tambahan dalam bilik.. tapi memang stok pon sebab sampai dah nak abes sem pon kerepek tu tak habis-habis... hahaha.. dan yang paling best nyer kami akan mengapply teori 'mak cik jual kerepek' ini kepada sesiapa sahaja yang mengetuk pintu bilik kami.. hahaha.. caranya peng'apply'annyer macam nie.. setiap kali orang ketuk pintu bilik.. aku dan roomate akan jerit dari dalam 'KAMI TAK NAK BELI KEREPEK!!' then aku pun akan buka pintu sambil mengulang semula ayat 'KAMI TAK NAK BELI KEREPEK!!' itu.. hahahaa.. terkejut muka orang yang ketuk pintu tu tadi.. dan yang paling best nyer aku pernah terapply teori nie kat akak senior yang nak hantar surat kat aku... hehehe... sumpah malu weeyyy.. akak tu pulak buat muke terkejut lagi blurnyer yang sangat tak boley blaa..hahaha..


5) mase sem 2 dulu-dulu kite orang selalu keluar beriadah pada setiap petang.. dengan bertemakan 'hari-hari adalah fitness day' maka kami pun keluar la beriadah hari-hari.. hahaa.. boley dikatakan la setiap hari pada pukul 5.45 petang sesiapa yang rajin turun padang boley la nampak muka kita orang yang pada zahirnya gaya macam orang nak pergi pertandingan jogging.. padahal kite orang hanya berjalan-jalan sambil mencuci mata sahaja kat tepi padang tu sambil-sambil tu kami akan meng'sanap' seberapa banyak gambar yang kami boley.. hahaha... kalau kami rase perbuatan mencuci mata dan meng'snap' gambar itu agak bosan maka kami akan bermaen kejar-kejar sedikit bagi mengurangkan kebosanan tersebut... kalau tak pun kami akan pergi meminjam basikal dan bermain lumba basikal ala-ala sukan olimpik gitu.. hahaha.. suka-suki kami jer buat laluan di sekitar padang tu kami yang punya.. dan yang paling best nyer beriadah nie tepat je pukul 7.00 petang kami akan bergerak beramai-ramai menuju ke mall untuk sesi meriadahkan tekak dan perut... hahaha.. oleh itu tentu korang semua dapat ramalkan kan berapa peratuskah aktiviti riadah kami dapat membakar segala lemak yang ada??? hahahaa~~ fikir-fikirkanlahhh...




ini pula pic yang berjaya di snap ketika kami sedang beriadah..
tapi ape jenis riadah ni pun kami tak dapat kenal pasti lagi.. hehehe 



6) setiap kali dilanda kebosanan akibat tak tahu nak buat apa.. mesti macam-macam idea kreatif yang akan diberikan oleh aku untuk dijadikan sesuatu benda bagi mengelakkan kebosanan yang tahap melampau itu.. hehehe.. dan seperti kebiasaannya bilik yati dan erah juga la yang menjadi port yang paling sesuai untuk melaksanakan segala  idea-idea bernas lagi geliga aku itu.. hahaha so antara salah satu idea geliga aku semasa di sem 2 ialah mencipta satu permainan yang dipanggil 'DYNO BALL'.. permainan ini sebenarnya ala-ala permainan ping pong yang telah 'dikawenkan' bersama permainan tennis.. dan barang-barang untuk bermain nya juga mudah didapati di kawasan asrama masing-masing.. hehehe... jadi antara barang-barang yang diperlukan untuk bermain permainan 'DYNO BALL' ini ialah dua botol sabun cecair pencuci yang berjenama DYNAMO.. saiznyer boley la mengikut citerasa korang.. hehehe.. dan sebiji bola getah yang besaiz tak seberapa besar.. ehhmmm.. senang citer sebesar bola ping pong la.. tapi kami maen tak guna bola ping pong pun sebab kami menggunakan bola getah yang diperolehi hasil daripada maen tikam-tikam telor kat cangloon.. hahaa.. permainan ini walaupun nampak agak kebudak-budakkan tapi sebenarnya ia amat la menyehatkan badan.. ini adalah kerana semasa bermaen permainan ini kita terpaksa banyak bergerak akibat daripada asyik kene menggutip bola yang entah kemana-mana sahaja perginyer.. kejap kat bawah meja la.. bawah katil la.. tepi baldi la.. dan mana-mana lagi la yang boley bola tu nak tuju.. dan diakhir permainan ini korang mesti akan dapat lihat yang bahawasanya baju korang telah basah akibat dicurahi oleh peluh-peluh korang sendiri.. hahahaa... dan kalau korang tak percaya korang boley la pergi tanya kepada orang-orang yang telah bermain permainan ini sampai pukul 2 pagi iaitu ----> aina, erah dan yati.. hahaha.. walaupun pada mulanya mereka mengutuk permainan ini tapi lama-kelamaan mereka yang maen lebey dari aku.. sumpah aku tak faham dengan mereka nie.. hehehe.. (^_^)!!!




ini lah dye alatan bagi permainan DYNO BALL 
itu bersama dengan dutanya Berry..



ini pula pic Berry bersama kawan baeknyer Lily..



nie pula pic bestfrenz Berry yang sangat comel... 
name dye Jemmy.. 



p/s: aku rase aku pause dahulu daripada mengrevealkan perkara-perkara 'rahsia lagi sulit' kami ini.. nanti bakinyer aku akan revealkan kemudian... dan kepada erah n yati.. masih ingatkah kalian akan peristiwa-peristiwa tersebut??? hehehe.. (^_^)!!

No comments: