Saturday, August 13, 2011

Ramadhan 13

Alhamdulillah.. pejam celik pejam celik rupanya dah hari ke-13 kita menjalani ibadah puasa... rasanya macam baru semalam je memasuki bulan Ramadhan yang mulia ini.. cepat benar masa berlalu.. huhhh.. tapi bila difikirkan balik tetiba hati ini jadi sayu bila mengenangkan bulan Ramadhan ini bakal memasuki pertengahan bulan dan akan meneruskan perjalannyer hingga ke hari-hari yang terakhir.. sedey.. sedey.. sedey.. diharap hajat yang aku ingin laksanakan pada bulan yang mulia ini akan tercapai.. InsyaAllah.. Amin... ^_^!!


bulan Ramadhan kali ini merupakan bulan yang paling bermakna dalam hidup aku kerana pada tahun ini buat julung-julung kalinya aku berpeluang menjalani ibadah puasa di rumah selama sebulan... yeahhh.. ehhh silap!! Alhamdulillah.. syukran ya Allah.. hehehe.. setelah 6 tahun berpuasa di perantauan tanpa keluarga di sisi  akhirnya pada tahun ini dapat la juga aku merasai nikmat berpuasa di rumah.. yeahh... yeahhh.. sungguh nikmat rupanya perasaan tak payah fikir nak makan ape untuk bersahur dan nak beli juadah ape untuk berbuka.. hehehe.. yelahh.. dok umah of course la semua menu-menu untuk bersahur dan berbuka akan disediakan.. yang paling best sekali.. air tangan bonda tu.. bukan air tangan mak cik jual nasi goreng dan juga pak cik jual keropok lekor.. kelas gitu!! hahahaa...


tapikan.. berpuasa di rumah juga telah menghilangkan aku nikmat berpuasa bersama kawan-kawan kat hostel.. hehehe.. ye laaa.. da nama pon puasa kat rumah manala nak datang kawan-kawannya kat situ.. so kirenye tahun nie tak dapat la aku tengok muka kawan-kawan aku yang monyok lagi menahan sebak setelah menelefon keluarga di rumah sementara menunggu waktu berbuka.. hehehe.. lepas tu ade la yang ngadu mak dye masak makanan sesedap la kat rumah.. sedangkan dye kat hostel nie makan makanan yang sama menunyer tiap-tiap hari.. hahahaa... tu la korang!! yang pegi tepon rumah sebelum waktu berbuka tu apasal?? cubela tepon selepas waktu berbuka.. atleast tak la korang terliur dengan menu-menu yang dilistkan oleh ahli keluarga korang tu.. tapi.. setakat sedey, hiba lagi tacing dan sentap sebab tak dapat makan makanan yang dilist kan oleh ahli keluarga korang kat tepon tu mungkin ade la.. hahaaa... 




okeyla.. aku rase cukup la entry tok kali ini sebab tetibe aku rase malas nak melalut pepanjang.. so aku nak berhenti menaep.. hehehe.. jadi dikesempatan ini aku nak mengucapkan SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA kepada seluruh umat islam yang berada di setiap pelusuk dunia.. ingat!! puasa dulu baru raya tau!! sape tak puasa tak boley raya!!! hehehe... ^_^!!







p/s: bercerita melalui pengalaman?? mungkinkah?? hehehe... ^_^!!

No comments: